czwartek, 27 lutego 2014

Manager hotelu - wyzwania i zadania

Zadowolony gość hotelowy to cel, jaki chce osiągnąć każdego dnia właściciel hotelu. Jednak aby go spełnić, potrzebna jest praca całego, właściwie pokierowanego zespołu. Do tej pory przestawiliśmy Wam na czym polega praca konsjeża, pokojówki, boya hotelowego i pracownika recepcji. Dziś postanowiliśmy przestawić osobę, bez której hotelowi ciężko byłoby funkcjonować - managera hotelu.


Na czym polega praca managera hotelu?

Dobry manager organizuje, koordynuje, planuje, a także kontroluje pracę hotelu. W rzeczywistości często wszystkie te działania sprawiają, że manager dyspozycyjny jest całą dobę, jeśli nie bezpośrednio w hotelu, to pod telefonem. To on dobiera ludzi, z którymi pracuje, ustala ich harmonogram dnia, a także wyznacza cele, które wszyscy wspólnie chcą osiągnąć. 


Poza pracami związanymi z organizacją codziennego funkcjonowania hotelu, to głównie manager odpowiada za kontakty z klientami, omawianie imprez, konferencji oraz ich realizację i rozliczenie. Najlepsi wykorzystają każdą minutę na pracę.

Wbrew pozorom, bardzo ważnym obowiązkiem managera hotelu jest sprzedaż. Poniekąd, to właśnie ona jest istotą jego pracy.

Wyzwania

Codziennością managera hotelowego są wciąż nowe wyzwania. Jego praca wymaga sporego zaangażowania i bycia w ciągłym ruchu. Chcąc funkcjonować w tym zawodzie, należy spełniać kilka podstawowych warunków: dobry manager musi posiadać umiejętności sprzedaży produktów - niejednokrotnie od tego zależy płynność finansowa hotelu.
Kolejną ważną cechą jest umiejętność zbudowania zgranego zespołu, który nie będzie traktował pracy, jako przymusu, ale jako pasję. Stworzenie zespołu, który składa się z różnych osób, które muszą ze sobą funkcjonować to jeszcze większe wyzwanie, dlatego manager dba aby przepływ informacji między pracownikami funkcjonował bez zarzutu.
Trzeci element, który może zaskoczyć, ale który należy do obowiązków managera to podążanie za zmianami podatkowymi w polskim prawie.
Poza tym wszystkim - co bardzo ważne - manager musi być odporny na stres, kreatywny, energiczny, a także cierpliwy.

Co jest kryterium dobrego zarządzania?

W momencie kiedy Klienci są zadowoleni, hotel utrzymuje płynność finansową, a pracownicy czerpią satysfakcję z pracy, wtedy m.in. możemy powiedzieć, że manager dobrze spełnia swoją rolę.


Jak widzicie praca managera hotelowego jest pełna wyzwań i trudów. Zdecydowanie jest ona przeznaczona dla ludzi, którzy są skłonni do wytężonej pracy, bo wymaga pełnego zaangażowania. Jednak każdy zadowolony Klient, czy udana impreza to elementy, które rekompensują wszystkie trudy hotelowego managera.


czwartek, 13 lutego 2014

Historia hotelarstwa - Hotel Radisson

Czas na krótką lekcję historii - historii światowego hotelarstwa.


Zapewne nie raz słyszeliście o ekskluzywnym hotelu Radisson SAS!
Dlatego dziś postanowiliśmy przybliżyć trochę historii tej sieci hotelowej, której filozofia zamyka się w trzech słowach „Host”, Fresh” i „Easy”, ale o tym za moment.


Historia powstania



SAS Hotels rozpoczął działalność w 1960 roku, wtedy to został otwarty pierwszy hotel tej sieci w Kopenhadze. Na początku działalności część hotelowa należała do SAS Catering, przekształconą w końcu w SAS Catering and Hotels.
Firma w pierwotnym stanie nie przetrwała długo, bo już z roku 1980 uległa podziałowi na dwie oddzielne jednostki: SAS International Hotels (SIH) i SAS Service Partner. Obydwa oddziały w pełni należały do SAS Group.
W takim składzie całość działa od 1989 roku, kiedy to SAS kupił 40% Inter-Continental Hotels.


W roku 1994 na podstawie podpisanych umów sieć zmieniła nazwę na Radisson SAS Hotels Worldwide (RSHW) i stała się częścią sieci dystrybucji Carlson Companies - jednej z największych, międzynarodowych firm branży turystycznej.

Co ciekawe, a nie wiele osób o tym wie, Radisson SAS Hotels Worldwide posiada 30-letnią umowę na wyłączność reprezentowania marki Radisson w Europie, Północnej Afryce i Środkowym Wschodzie. Sieć rozwija się w bardzo szybkim tempie - w ciągu pięciu lat zanotowała rekordowy 500% rozwój sieci: z 29 do 150 hoteli w 39 krajach.

Kolejna zmiana nazwy sieci nastąpiła 1 października 2001 roku - Rezidor SAS Hospitality. Nazwa ta nie jest przypadkowa, ponieważ oddaje ona współczesny styl sieci, a także ukazuje nieustanne dążenie do ulepszania usług.


Misja:



Działania sieci określane są wspomnianych już trzech słowach:


  • “host” - gościnny, ponieważ obowiązkiem hotelu jest bycie dobrym gospodarzem dla gości,
  • “fresh” - świeżość i jej powiew wita gości po przekroczeniu progu hotelu,
  • “easy” - wszystko ma być proste i nie sprawiać klientowi problemów - tyczy się to zarówno rezerwacji pokoju jak i zapłacenia rachunku.

Tym trzem kluczowym słowom wyznaczają elementy programu hotelowego serwisu, w skrócie: 100% satysfakcji gości, One-Touch-Service, 3-Hours Express Loundry, Grab and Run Breakfast.


Hotel Radisson SAS w Polsce


Pierwszy hotel Radisson SAS powstał w Szczcinie w 1994 roku, kolejne hotele powstały we Wrocławiu, Warszawie (2002) i Krakowie (2003).
Hotele te cieszą się wysoką jakością, posiadając zarówno i pięć i cztery gwiazdki.
W warszawskim Radisson SAS znajduje się aż 311 pokoi! Pokoje te urządzone są w trzech stylach: włoskim, morskim i skandynawskim.


Radisson SAS jest niezwykle prężnie rozwijającą się siecią hotelową, która wychodzi na przeciw wszystkim wymaganiom Klientów. Poza tym hotel od lat wspiera różne akcje społeczne i charytatywne. W Polsce wrocławski hotel Radisson SAS mimo, że jeszcze nie został oficjalnie otworzony, już wsparł realizację musicalu „Hair”.

Co sądzicie o tym hotelu? ;) Korzystaliście już z jego usług?