czwartek, 13 lutego 2014

Historia hotelarstwa - Hotel Radisson

Czas na krótką lekcję historii - historii światowego hotelarstwa.


Zapewne nie raz słyszeliście o ekskluzywnym hotelu Radisson SAS!
Dlatego dziś postanowiliśmy przybliżyć trochę historii tej sieci hotelowej, której filozofia zamyka się w trzech słowach „Host”, Fresh” i „Easy”, ale o tym za moment.


Historia powstania



SAS Hotels rozpoczął działalność w 1960 roku, wtedy to został otwarty pierwszy hotel tej sieci w Kopenhadze. Na początku działalności część hotelowa należała do SAS Catering, przekształconą w końcu w SAS Catering and Hotels.
Firma w pierwotnym stanie nie przetrwała długo, bo już z roku 1980 uległa podziałowi na dwie oddzielne jednostki: SAS International Hotels (SIH) i SAS Service Partner. Obydwa oddziały w pełni należały do SAS Group.
W takim składzie całość działa od 1989 roku, kiedy to SAS kupił 40% Inter-Continental Hotels.


W roku 1994 na podstawie podpisanych umów sieć zmieniła nazwę na Radisson SAS Hotels Worldwide (RSHW) i stała się częścią sieci dystrybucji Carlson Companies - jednej z największych, międzynarodowych firm branży turystycznej.

Co ciekawe, a nie wiele osób o tym wie, Radisson SAS Hotels Worldwide posiada 30-letnią umowę na wyłączność reprezentowania marki Radisson w Europie, Północnej Afryce i Środkowym Wschodzie. Sieć rozwija się w bardzo szybkim tempie - w ciągu pięciu lat zanotowała rekordowy 500% rozwój sieci: z 29 do 150 hoteli w 39 krajach.

Kolejna zmiana nazwy sieci nastąpiła 1 października 2001 roku - Rezidor SAS Hospitality. Nazwa ta nie jest przypadkowa, ponieważ oddaje ona współczesny styl sieci, a także ukazuje nieustanne dążenie do ulepszania usług.


Misja:



Działania sieci określane są wspomnianych już trzech słowach:


  • “host” - gościnny, ponieważ obowiązkiem hotelu jest bycie dobrym gospodarzem dla gości,
  • “fresh” - świeżość i jej powiew wita gości po przekroczeniu progu hotelu,
  • “easy” - wszystko ma być proste i nie sprawiać klientowi problemów - tyczy się to zarówno rezerwacji pokoju jak i zapłacenia rachunku.

Tym trzem kluczowym słowom wyznaczają elementy programu hotelowego serwisu, w skrócie: 100% satysfakcji gości, One-Touch-Service, 3-Hours Express Loundry, Grab and Run Breakfast.


Hotel Radisson SAS w Polsce


Pierwszy hotel Radisson SAS powstał w Szczcinie w 1994 roku, kolejne hotele powstały we Wrocławiu, Warszawie (2002) i Krakowie (2003).
Hotele te cieszą się wysoką jakością, posiadając zarówno i pięć i cztery gwiazdki.
W warszawskim Radisson SAS znajduje się aż 311 pokoi! Pokoje te urządzone są w trzech stylach: włoskim, morskim i skandynawskim.


Radisson SAS jest niezwykle prężnie rozwijającą się siecią hotelową, która wychodzi na przeciw wszystkim wymaganiom Klientów. Poza tym hotel od lat wspiera różne akcje społeczne i charytatywne. W Polsce wrocławski hotel Radisson SAS mimo, że jeszcze nie został oficjalnie otworzony, już wsparł realizację musicalu „Hair”.

Co sądzicie o tym hotelu? ;) Korzystaliście już z jego usług?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz