czwartek, 27 lutego 2014

Manager hotelu - wyzwania i zadania

Zadowolony gość hotelowy to cel, jaki chce osiągnąć każdego dnia właściciel hotelu. Jednak aby go spełnić, potrzebna jest praca całego, właściwie pokierowanego zespołu. Do tej pory przestawiliśmy Wam na czym polega praca konsjeża, pokojówki, boya hotelowego i pracownika recepcji. Dziś postanowiliśmy przestawić osobę, bez której hotelowi ciężko byłoby funkcjonować - managera hotelu.


Na czym polega praca managera hotelu?

Dobry manager organizuje, koordynuje, planuje, a także kontroluje pracę hotelu. W rzeczywistości często wszystkie te działania sprawiają, że manager dyspozycyjny jest całą dobę, jeśli nie bezpośrednio w hotelu, to pod telefonem. To on dobiera ludzi, z którymi pracuje, ustala ich harmonogram dnia, a także wyznacza cele, które wszyscy wspólnie chcą osiągnąć. 


Poza pracami związanymi z organizacją codziennego funkcjonowania hotelu, to głównie manager odpowiada za kontakty z klientami, omawianie imprez, konferencji oraz ich realizację i rozliczenie. Najlepsi wykorzystają każdą minutę na pracę.

Wbrew pozorom, bardzo ważnym obowiązkiem managera hotelu jest sprzedaż. Poniekąd, to właśnie ona jest istotą jego pracy.

Wyzwania

Codziennością managera hotelowego są wciąż nowe wyzwania. Jego praca wymaga sporego zaangażowania i bycia w ciągłym ruchu. Chcąc funkcjonować w tym zawodzie, należy spełniać kilka podstawowych warunków: dobry manager musi posiadać umiejętności sprzedaży produktów - niejednokrotnie od tego zależy płynność finansowa hotelu.
Kolejną ważną cechą jest umiejętność zbudowania zgranego zespołu, który nie będzie traktował pracy, jako przymusu, ale jako pasję. Stworzenie zespołu, który składa się z różnych osób, które muszą ze sobą funkcjonować to jeszcze większe wyzwanie, dlatego manager dba aby przepływ informacji między pracownikami funkcjonował bez zarzutu.
Trzeci element, który może zaskoczyć, ale który należy do obowiązków managera to podążanie za zmianami podatkowymi w polskim prawie.
Poza tym wszystkim - co bardzo ważne - manager musi być odporny na stres, kreatywny, energiczny, a także cierpliwy.

Co jest kryterium dobrego zarządzania?

W momencie kiedy Klienci są zadowoleni, hotel utrzymuje płynność finansową, a pracownicy czerpią satysfakcję z pracy, wtedy m.in. możemy powiedzieć, że manager dobrze spełnia swoją rolę.


Jak widzicie praca managera hotelowego jest pełna wyzwań i trudów. Zdecydowanie jest ona przeznaczona dla ludzi, którzy są skłonni do wytężonej pracy, bo wymaga pełnego zaangażowania. Jednak każdy zadowolony Klient, czy udana impreza to elementy, które rekompensują wszystkie trudy hotelowego managera.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz