wtorek, 9 lipca 2013

Czy można odzyskać rzeczy pozostawione w hotelu?

Bywa, że w trakcie gorączkowego pakowania się i wymeldowywania z hotelu, zdarza się nam zapomnieć o jakichś drobiazgach. Co należy robić w takich sytuacjach? Postaramy się krótko wyjaśnić jak odzyskać zagubione rzeczy.


Polskie hotele zobowiązane są przechowywać rzeczy znalezione przez rok, od momentu poinformowania właściciela lub przez dwa lata, jeżeli nie udało się go ustalić. Informacja o długości przechowywania powinna znajdować się w regulaminie hotelu lub w informatorze hotelowym.


W przypadku zagubienia lub pozostawienia rzeczy w hotelu należy jak najszybciej poinformować o tym recepcję hotelową. Jeżeli zaginiony przedmiot odnajdzie się jeszcze w trakcie pobytu gościa w hotelu, obsługa zobowiązana jest oddać znaleziony przedmiot.

W sytuacji gdy gość opuścił już hotel i zorientował się, że zostawił jakiś przedmiot, również powinien poinformować o tym recepcję. Obsługa najprawdopodobniej zaproponuje odesłanie go na podany adres, jeśli uda się go odnaleźć. Zgłaszając fakt zagubienia należy możliwie najdokładniej opisać wygląd, rozmiar, kształt i inne cenne informacje umożliwiające identyfikację danego przedmiotu.

Recepcja, gdy odnajdzie dany przedmiot, powinna skontaktować się z gościem telefonicznie w celu poinformowania o tym, iż zagubiony lub pozostawiony przedmiot odnalazł się. Gość powinien wskazać adres, na jaki ma być odesłana jego własność.

Pamiętajcie, a żeby hotel mógł poszczycić się zaufaniem gości i klientów, musi gwarantować bezpieczeństwo, dlatego wszystkie zagubione rzeczy na pewno do Was trafią z powrotem, jeśli tylko poinformujecie o tym obsługę hotelu.

1 komentarz:

  1. Dlatego zawsze staram się przypilnować aby mój pokój hotelowy był zawsze zamknięty. Niestety nie można nikomu ufać, często nie zdajemy sobie sprawy z tego jak łatwo może nam zniknąć biżuteria czy gotówka.

    OdpowiedzUsuń