wtorek, 23 kwietnia 2013

Hotelowe gwiazdki. Po co i dlaczego? - hotele dwugwiazdkowe

Nasz wcześniejszy wpis dotyczył hoteli o najniższym standardzie, czyli obiektów jednogwiazdkowych. Dzisiaj, pora na hotele z kategorii dwugwiazdkowej.

Jak już wiemy, kategoryzacja służy ujednoliceniu standardów. Gwiazdki określają wszelkie standardy począwszy od wyposażenia pokoi, a na dostępności do usług dodatkowych skończywszy.

Hotele dwugwiazdkowe, podobnie jak te z jedną gwiazdką, są obiektami, na które może pozwolić sobie każdy i są przeznaczone dla osób, dla których liczy się przede wszystkim nocleg, a wszelkie dodatkowe usługi odchodzą na dalszy plan.

Pierwszą rzeczą która rzuca się w oczy, to parking dla gości hotelu, a także hol recepcyjny, który musi mieć minimum 20 m². Nowością jest też mała sala spotkań, czy śniadanie, które jest wliczone w cenę noclegu.

Pokoje tym razem wyposażone są już w łazienkę. Oprócz tego powinny się tam też znaleźć telefon, odbiornik telewizyjny, i oczywiście wszystko to, co znajdowało się w hotelach jednogwiazdkowych. Jednoosobowy pokój powinien mieć 9 m², a dwuosobowy 12 m². Częściej można też spotkać pokoje trzy (15 m²) i czteroosobowe (18 m²).

[źródło oraz cała infografika]

Obsługa hotelowa powinna spełniać te same standardy jak w hotelach jednogwiazdkowych, ale powinna być dostępna dla indywidualnej obsługi pokoju przez 12h/dobę.

Do zalecanych usług dodatkowych, oprócz dwunastogodzinnego room service, najczęściej spotyka się możliwość wymiany walut oraz pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny gości. Oprócz tego w hotelach można jeszcze uświadczyć takie usługi jak:
  • sprzedaż napojów gorących przez 24 h
  • budzenie
  • bar kawowy
  • zespół sal wielofunkcyjnych
  • wypożyczalnia i przechowalnia sprzętu rekreacyjnego
  • udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach
  • przechowalnia bagażu i depozyt
  • podawanie śniadań
  • sala klubowa z TV
  • zmiana pościeli na życzenie gości
  • informacja turystyczna
  • punkt sprzedaży drobnych artykułów – najczęściej umiejscowiony w recepcji
  • restauracja bądź bar szybkiej obsługi

Hotele dwugwiazdkowe mimo iż należą do obiektów z najniższej kategorii, zapewniają już nieco więcej swoim gościom. Oferują wyższy standard usług i dają możliwość dogodniejszego wypoczynku.

Czy nocując w takich hotelach zdarza się Wam spędzić w nim więcej czasu, czy tylko służą Wam za „sypialnie”?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz