wtorek, 9 kwietnia 2013

Hotelowe gwiazdki. Po co i dlaczego? - hotele jednogwiazdkowe


W jednym z naszych wcześniejszych wpisów, przedstawiliśmy Wam kategoryzację obiektów hotelarskich. Poniższym wpisem rozpoczynamy dokładniejszy opis poszczególnych kategorii. Na początek hotele.

Kategoryzacja ma na celu ujednolicenie standardów, jakich można spodziewać się w konkretnym hotelu. Gwiazdki są odzwierciedleniem spełniania przez obiekt wymogów w zakresie wielu różnych kryteriów. Określają one standard i wyposażenie pokoi, funkcjonowanie restauracji i barów, dostępność do usług dodatkowych, a także szeregu innych elementów. Im więcej gwiazdek posiada hotel, tym wyższy standard usług proponuje.

Dzisiaj chcemy skupić się na hotelach o najniższym, najmniej wymagającym standardzie, czyli na hotelach jednogwiazdkowych.

Hotele jednogwiazdkowe, to przede wszystkim obiekty, na które może pozwolić sobie każdy, w przeciwieństwie do stylowych i wielogwiazdkowych hoteli w centrach dużych miast, czy luksusowych miejscowościach turystycznych.

W hotelu oznaczonym jedną gwiazdką zapewniony musi być dojazd, natomiast nie jest wymagane posiadanie parkingu. Obiekt musi być wyposażony w windy dopiero w momencie, kiedy jego wysokość przekracza cztery piętra.

Pokoje w miejscach o takim standardzie muszą być wyposażone w łóżko, szafę, szafkę nocną i umywalkę. Łazienka może być na zewnątrz pokoju. W pomieszczeniu muszą się też znaleźć biurko lub stół oraz krzesło. Do wyposażenia uzupełniającego pokoju zaliczamy radioodbiornik, firanki, zasłony oraz kosz na śmieci. Najczęściej spotyka się pokoje jedno (min. 8 m²) i dwuosobowe (min. 10 m²).

[źródło oraz cała infografika]


Jeśli chodzi o wymagania dotyczące kwalifikacji zawodowych personelu to są one następujące:
  • zalecana jest znajomość przynajmniej jednego języka obcego
  • osoba obsługująca recepcję musi znać przynajmniej jeden język obcy w stopniu komunikatywnym oraz mieć wykształcenie min. średnie 
  • dla służb hotelowych przewidziany jest jednolity ubiór

W ofercie usług podstawowych i uzupełniających hotelu powinny się znaleźć:
  • sprzedaż napojów gorących przez całą dobę
  • budzenie
  • udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach
  • podawanie śniadań
  • sala klubowa z TV
  • zmiana pościeli na życzenie gości 
  • informacja turystyczna 
  • przechowalnia bagażu oraz depozyt
  • punkt sprzedaży drobnych artykułów – najczęściej usytuowany jest w recepcji
  • restauracja bądź bar szybkiej obsługi.

Hotele te są przeznaczone dla gości, którzy są świadomi cen, których celem jest przede wszystkim nocowanie, a nie zależy im na dłuższym pobycie oraz dodatkowych usługach i wygodach.

Zdarza się Wam nocować w hotelach jednogwiazdkowych?

1 komentarz:

  1. Cóż hotel z jedną gwiazdka, podobnie jak i restauracja klasy budget, nie zaskoczy nas komfortem czy wyposażeniem. Jednak w tych z wyższej półki spotkamy już całkiem fajne wnętrza, a tam np. zasłony czy inne dekoracje okienne podobne do tych https://malgorzata.poznan.pl/zaslony-hotelowe-mdia-horeca/. To akurat z oferty HORECA jednej pracowni z Poznania, ale pewnie to dobry przykład. ;)

    OdpowiedzUsuń