wtorek, 2 kwietnia 2013

Kilka słów o recepcji


Recepcja to niewątpliwie jedno z najważniejszych miejsc w hotelu. To pierwsze miejsce w którym gość hotelu styka się z obsługą i to właśnie na recepcjoniście spoczywa zadanie wywarcia jak najlepszego wrażenia na kliencie, tak aby towarzyszyło ono już do końca pobytu.

Czym powinien charakteryzować się pracownik recepcji? Ważne są oczywiście odpowiednie kwalifikacje zawodowe a także zainteresowanie zawodem. Prócz tego ważna jest miła aparycja, odpowiednio opanowana mimika twarzy oraz komunikatywność. Powinna to być osoba pogodna, otwarta i potrafiąca zachować szacunek do gościa. Każdy kontakt z klientem powinien odbywać się w pozycji stojącej - przyda się zatem odpowiednia kondycja fizyczna. Zdarza się, że recepcjonista musi wykonywać kilka czynności naraz, zatem bardzo ważna jest podzielność uwagi, dobra koncentracja oraz refleks. Pracownikiem recepcji powinna być osoba, która potrafi działać w stresujących sytuacjach, która jest asertywna oraz potrafi załagodzić wszelkie konflikty.

Do najważniejszych obowiązków należy między innymi sprzedaż pokoi hotelowych na podstawie rezerwacji jak i bieżących zgłoszeń. Osoba na tym stanowisku musi również zapewnić jak najszybszą
i najefektywniejszą obsługę gości hotelowych zarówno podczas ich całego pobytu w hotelu jak i przyjeździe oraz wyjeździe.

Bardzo ważna też jest wiedza. Minimum to znajomość przynajmniej jednego języka obcego, umiejętność obsługi urządzeń biurowych czy znajomość przepisów prawa. Recepcjonista musi umieć odpowiedzieć na każde pytanie dotyczące oferty hotelu, a także udzielić informacji na tematy dotyczące warunków pogodowych, drogowych, usług medycznych, imprez kulturalnych w okolicy, itd.

Sama recepcja musi być widoczna zaraz po wejściu do hotelu. Miejsce powinno być uporządkowane
i schludne. Powinna być wyposażona w komputer, faks i telefon. Ważna jest również tablica informacyjna. Bardzo istotne jest aby zawsze była przez kogoś obsługiwana, tak aby klient w razie nagłej sprawy mógł być szybko i sprawnie obsłużony. Osoba będąca na stanowisku musi być w przepisowym ubraniu służbowym, z indywidualnym identyfikatorem i znaczkiem sieci hotelowej.

Jak widać, na recepcji spoczywa bardzo wielka odpowiedzialność, dlatego trzeba dbać aby właśnie to miejsce było należycie prowadzone i dobrze zorganizowane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz